Alla inlägg under augusti 2010

...

Av Erika - 3 augusti 2010 21:44

Det blev visst inga fler födelsedagsbilder.. Och det börjar kännas lite länge sen nu. :)

Vi grejar på ute på gården, och det är såå roligt när vi kommit så pass att det faktiskt börjar se bättre ut igen. Förra veckan och i helgen har E satt innertaket på brokvisten och satt spotlights med dimmer på. Idag har vi lagt stenpussel ute på gården, framför bron, och gissa om det gav mig ro i själen att lägga kvarnstenen på en hedrande plats igen. E yppade också sin övertygelse om att farmor nickar gillande från sin himmel. Jag är böjd att hålla med, för fint blir det och gården känns mer hel igen.


Vi har världens bästa unge också. Hon har lekt ute hela dagen och roat sig själv rätt mycket med sin nya vattenkanna som hon fick i morse. skönt när hon kan vara ute och poa på vid sidan av och liksom vara med på ett hörn ändå. :) Lilla hjärtat.


Vi har verkligen haft en kanonfin sommar hon och jag. Lite jobbigt att erkänna, men jag gruvade faktiskt för min långa semester. Vad hittar man på med en tvååring, som är van att vara på dagis, i sju veckor som inte gör att hon bokstavligen kryper ur skinnet och klättrar på väggarna.. De tankarna kombinerat med en grundtanke om att hon måste lära sig att vi inte hela tiden kan roa henne här hemma - så funkar inte ett hushåll - och att det faktiskt är NYTTIGT för barn att ha tråkigt. Det är min totala övertygelse om att ungar måste få träna på det. På samma sätt som att vi vuxna blir rastlösa och rädda för att ha för lite att göra om vi är uppskruvade och har jobbat för mycket, så är det lika för barn. Man är mer harmonisk och i balans när man vågar ha tråkigt någon dag.


Jag hade en galet trotsig unge första veckan, men nu har vi hittat en mycket bättre balans. Är såååå glad att jag valde att ha så mycket ledigt i sommar, för jag har verkligen lärt mig mycket själv och mognat. Man missar verkligen läskig mycket när man jobbar heltid med henne på dagis.. :/ Verkligen helt gaaalet att man kan känna sig så ovan att vara med sitt eget barn, och så rädd för att inte göra ett bra jobb som mamma att man nästan drar sig för att prova. Jäkla jobb man har som tar så mycket tid av en.. så man blir usel på å va hemma, menar jag.


  Foto: S. Ramstedt


Igår var jag och Eric och tittade på lilla bebben i magen. Hur skönt som helst att se hennom och höra att allt såg bra ut. vi fick med oss många bilder på vår lilla alien, och jag försökte visa Signe hur bebben ser ut. Hoppas att hon ska fatta att det inte är någon tecknad kisssekatt, att man faktiskt inte kan välja alls.. :) Tror inte att det gav henne så mycket faktiskt, haha, inte ens mamma såg vad det var.. Men men, det är ändå kul att visa upp.  


jajja, om man skulle ha tagit och gått ut en sväng, slagits med tusen mygg (är ett riiiiiktigt myggår i år.. :/  ) och hejjat på min söta gubbe som är ute och jobbar fast timmen är sen.


På återseende om ett halvår eller så.  :P Ha're!

Ovido - Quiz & Flashcards