Alla inlägg under december 2008

Av Erika - 18 december 2008 14:27


Så märkligt att texten helt plötsligt försvunnit..! Då kan de ju genast se lite skrämmande ut med en kvaddad bil. Men allt har gått bra. Ett brutet ben i handen är ALLT! Så nu sörjer jag bara min första EGNA bil, men det gör jag gärna när vi klarade oss så bra allihop.

Av Erika - 17 december 2008 00:22

Av Erika - 9 december 2008 22:07

Nu är vi hemma igen efter en helhärlig helg uppe i norr. Konserten på söndagen var kanonbra och jag fick sjunga solo också! Hur otippat som helst. :) Mikael kom, på söndag em när vi skulle börja genrepet, och frågade om jag inte kunda ta solot på o helga natt. Va?? Jag?! Jo, då ville inte Lars-Martin ta det, sa han.. Vi tar ner den så den inte går så högt, bara. Jahapp, vi provar väl, sa jag. (Helt galen!!) Så vi sjöng igenom den på repet och det kändes bra. Men fy vad nervös jag hann bli. Inte är det där nån situation jag är alldeles van.. Kändes rätt overkligt när Py presenterade mig som solist när det var dags. Jag klev fram till mikrofonen på skakiga ben, men det gick. Och det var en häftig känsla att bli uppbackad av 40 korister på refrängen.. Jag hann till och med njuta när benen stillat sig lite. :D Snacka om att jag blev hög efteråt!! Det är ju faktiskt därför man utsätter sig för sånt där..

Å mycket mys och kära återseenden blev det. Är så skönt att komma tillbaka och känna sig hemma. Finns en sån värme hos människorna där. Hoppas att jag aldrig tappar bort dem..


Men nu är vi hemma igen, och det känns också skönt. I veckan hoppas jag hinna med en och annan kaksort inför helgerna som kommer. Å hinna ikapp med lite tvätt och annat hemmapyssel som hamnat lite på efterkälken. Sen ska jag njuta av en förmodligen arbetsfri vecka. Inte många veckor kvar till heltid nu..

Hoppas alla har det bra och hinner adventsmysa ordentligt.

Godnatt.

Av Erika - 5 december 2008 18:05


Nu sitter vi i bilen, snart i Moskosel. Vi har åkt uppåt för helgen, och vi har mycket mys framför oss. :) Här är det riktigt vinterlandskap kan jag meddela. Granarna står snötyngda som vita pelare och det är som vanligt så här års här uppe; skoterspår kors å tvärs överallt. Härligt å va tillbaka igen!
På söndagkväll är det konsert i kyrkan med Py Bäckman och jag ska sjunga i kören. Då får jag träffa mina gamla korister och Mikael igen. Mmm..
Men nu är det som sagt Moskosel som är ändstation idag hos Trea å Anna. Å Treas föräldrar.. Så det blir till att hosta upp lite engelska ikväll. Önska mig lycka till!

Av Erika - 1 december 2008 01:37


Åh, så mysigt det är att få göra advent hemma i mitt eget hus! För mig finns ingen tydlig gräns mellan advent å jul, å bekväm som jag är så brukar jag köra ett pynt-race till 1:a advent å sen njuta av mina röda gardiner å dukar förbi jul (å ett tag till...). Men några tomtar blir det inte förrän sista dagarna före dopparedan! Ser verkligen fram emot julen i år. Den får liksom nytt liv när man fått barn. Å så kommer Syrran, Marcus å lille Frasse åxå! Underbart!! Nackdelen är bara att då är det bara en vecka så börjar jag att jobba heltid.. Gruvsamt! Men, det hör ju till. Å det är ju förhoppningsvis inte sista gången jag får privilegiet att vara mammaledig..! :) Gott nytt kyrkoår på er, å en mysig advent!

Ovido - Quiz & Flashcards