Alla inlägg under oktober 2007

Av Erika - 31 oktober 2007 20:32

6 egenskaper för Ali


1. Han har aldrig varit valp...


2. Har en otrolig förmåga att lämna katten livs levande efter varje attack. (Även om man varje gång tror att den sista stunden är kommen..)


3. Snarkar som en hel karl när han sover.


4. Trivs mycket bra i bilen, och har inget emot att få ligga där å mysa heela dagen.


5. MAT MAt MAAAAT mat MaT MMMMMaaaaaaaattttt i alla former ä det BÄSTA som finns!


6. Mys i mattes hänggunga är det bästa efter ovanstående punkt. ENDA stället där man får va i knät utom när matte eller husse sitter på golvet. MYS!




Ali utmanar:


Bosco


Ludde


Bellman


Nemo


Jessie


Stalina

Av Erika - 27 oktober 2007 16:11

Då var man hemma igen. Länge sen sist nu... En å en halv månad tror jag. Vi fixade oss en riktig långhelg; tog nån semesterdag i samband med en ledig helg å lite lov med barnkörer å så. Praktiskt! Å jätteskönt!

Ska passa på å hinna ta det lugnt å slappa, skvallra lite glada nyheter i mina släktingars å vänners öron, å titta på min kusins nya kotte! Lukta lite... MYS!

Känns jättebra nu. Är jättetrött men vid gott mod. Känns bra att kunna börja njuta lite, ibland iaf.


Satt för en stund sen å tittade på lite kort på datorn.. Ojoj, va jag längtar till vintern. Å ojoj va jag hoppas på en bra lösning så vi kan va hemma MYCKET å OFTA, helst JÄMT sen.. Håll tummarna för oss..!!

Av Erika - 14 oktober 2007 19:19

De ä inte så dumt de här ändå.. Hade tänkt å åka hem i helgen. Eller... fredag-lördag, ja skulle ju spela imorse. Men då kom det ett litet dop som ja inte hade räknat med, åsså blev vi kvar. Ä de va riktigt skönt. Vi ha vare hemma å poat på hela helgen. Åkt ut å eldat lite med goda vänner, å stekt suovas på murikka (MUMS!), bytt lite däck på bilen, GJORT EN INVESTERING å en massa annat. Men i ett lagom slappt tempo. Vi har köpt en bänkdiskmaskin! Wohoooow! Lite lat-varning.. men jag ser det som en tidsinvestering. Bara för att jag köpt en diskmaskin innebär de ju inte att jag ska använda den överblivna tiden till att ligga på soffan. Eller.. nja.. nån gång ibland kanske. ;)


Nu ska jag klippa E å göra han fin innan jag skickar iväg han till L. Suck. Så börjar vardagslivet igen. Blir lite arg på mig själv. Jag lever inte upp till mina egna förväntningar.. Trodde jag var lite tuff, men nu känner jag mig BARA feg, liten å rädd. Ä såå många stora tankar som tar plats, så jag skulle behöva E hemma å hjälpa mig hitta utrymmet som behövs. Men.. Får skylla mig själv som valt en byggare. Jajjemän!


Nästa helg blir de Villis. Skoj! Var rätt länge sen nu..


Av Erika - 3 oktober 2007 11:40

OJOJOJ! Nu äre snart dags! Höstens stora höjdpunkt: STINAS KALAS! Japp. Själv så hör man ju till eliten och är en av vip-gästerna ;) , vilket också innebär en möjlighet att förgifta alla andra. jajjemän, jag ska bistå med matlagningshjälp. Skära en liten champinjutt å lök å så. Ska bli såååå skoj å få en chans å umgås.

Å då får ja ju visa ut mitt nya hår åxå. Var nämligen till min frisörska imorse. Slog ner ändan i stolen, drog ett djupt andetag å sa att jag ville att hon skulle tuffa till mej lite, för att ja känner mej tråkig. Det var som att hon piggnade till lite då, som jag gissat. Frisörskor brukar tycka om att tuffa till folk. =) Å de ä de som min ä allra bäst på. Så.. jag gick därifrån helnöjd med en lite annorlunda frisyr och coola nyanser. Härligt!


Har piggat på mej tillräckligt åxå för å gå på jobbet idag. Åkte på en självförvållad, men ack så otrevlig magsjuka i måndags. Å illamåendet har inte riktigt släppt... Men men.. Så småningom så..!! ;) E lyckades bli sjuk precis samtidigt, så vi låg här och kved i varsin halva av soffan och ropade "ur vägen" åt varann innan vi intog badrummet. Åååh.. så romantiskt.


Jaja.. Ska väl se om jag kan lyckas få in nån bild på mitt coola hår. Lovar inget.


Ha're!

Ovido - Quiz & Flashcards