Alla inlägg under januari 2008

Av Erika - 23 januari 2008 13:02

Äntligen är det lite kallt! Som de ska va i januari. Å ingen snö heller. Tack och lov. Har inte gjort annat än att skotta snö i flera veckor. Å när det är sånt väder blir det ju aldrig ljust på dagarna heller.. Här snackar vi inte soltimmar, utan solMINUTER.. Lovar att vi inte haft många minuter alls på de senaste tre-fyra veckorna. Det gör verkligen skillnad på humöret och energin när det blir lite ljust.


Tror att jag måste byta utseende här på bloggen igen.. Fy så gräsligt det blev! Var nog bara ute efter nåt lite ljusare.. Ska åtgärdas! Å kanske en liten ny bild åxå.. Ali är ju betydligt större än sådär nu. :) Å kommer att fortsätta att bli större om han ska käka upp alla våra födelsedagstårtor... DEN historien tar vi en annan gång, om vi alls ska ta den! :/

Min mamma å min pappa ska köpa en liten vovvevalp(, som säkert lär sig snabbt att man inte får äta saker på bänken.. Men dom har heller ingen bänk som är så lockande som min. )Ja vill hem å lukta!! Här kommer det bara nua familjemedlemmar till höger å vänster. Systers Eros är ju åxå en liten färsking.. Ska se om ja kanske bjuder på en liten bild på honom snart! Eller vad säger du, systeryster?!

Av Erika - 8 januari 2008 16:08

Nu är alla helger över. Av de tre officiella helgerna har ja jobbat två. I praktiken har jag nog, vid närmare eftertanke hunnit med att jobba lite alla tre.. Men det har varit många sköna lata mellandagar också! Mycket skönt efter en intensiv adventstid.

E är tillbaka i Lule efter några lediga veckor. Välbehövligt det med. Ledigheten alltså. Nackdelen är att man får lite smak på hur det kan vara... Jaja, det är som det är.

Nu ska jag äta innan jag börjqr gråta. Min bränsleförbrukning blir bara högre och högre.. Allt i takt med att hallonet sparkar hårdare å ja blir tjockare å tar mer plats i sängen. :) Kanske skönt för E å börja jobba så han får sova ifred några nätter ibland..

Mat!

Ovido - Quiz & Flashcards