Alla inlägg under februari 2010

...

Av Erika - 5 februari 2010 21:23

Är rätt skönt det här med bloggande. För nu har jag alldeles släppt kraven på hur ofta jag ska uppdatera. Jag är inne i ett "ääh-skôv" och det är så befriande. dessutom tror jag att de som eventuellt brukade titta in här och läsa har gett upp för läääänge sen, vilket jag också skulle ha gjort, så pressen är som bortblåst. Har tänkt några varv att jag skulle ta bort den, men den stör ju inte heller. Rätt vad det är kommer lusten kanske tillbaka, vad vet jag.

Just nu är det mycket som upptar mina tankar, och min energi går åt till ett intensivt jobb, som drog igång i 120 knyck efter julhelgerna, inte alls den välbehövliga januai-vila jag är van.. den går också till utbyggnadsfunderingar, en rastlös karl som behöver ett jobb, en liten tös som börjar komma in i "kan-själv-stadiet" ordentligt och mycket annat.... ALLT annat.


ikväll har jag varit till farmors grav. Pappa hade tänt ett ljus där, och letat åt gravstenen under all snö. Jag köpte med mig tre stora fina mörkrosa rosor från ström idag, som jag var dit och satte ikväll. Blev så fint. Hon skulle imorgon ha fyllt 86 år... Är så skönt att få göra något konkret av tankarna ibland. Är såå tacksam att jag bor där jag bor, att jag har nära till hennes viloplats. Känner med de andra som skulle vilja kunna göra samma sak. Men blommorna och ljuset gör fint för henne från er också.


Undrar när det ska sluta göra ont att sakna...



Nä, om man ska ta att vinna i yatzy innan man går och sover. jobb imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards