Alla inlägg under september 2007

Av Erika - 26 september 2007 20:06

Hur ska detta sluta. Efter inte alls så lång tids bloggande så börjar jag redan å SLARVA! Fy då..

Men när de händer saker som man inte vill att hela världen ska veta då? Vad gör man då..? OJJJJJ!!! Va ja ä elak å gör er nyfnikna. =) HA!

 Nä, de ä inte så farligt. Men livet ä kanske bara nån annanstans än vid tangentbordet, å jag har bestämt mig för att det är sunt å helt ok (att sitta framför tv'n istället  ;/   ) att ha det så.


Till sist, till Stina: Tiddeli-pom å tadaaa! Jag lever, o, fröjd!

Av Erika - 16 september 2007 19:50

Vilken vecka.. Händer spännande saker, som tar energi och ork. Som mår bäst av att inte tänkas på. Punkt.

Idag har jag å gubben äte gott. Grillad kalvfilé med klyftpotatis, tzatsiki, färskt bröd å en god sallad med oliver *triumf*, feta, tomater, rödlök, ruccola m.m MUMS! Å en liiiiten skvätt rödvin. Japp! :) Nu glor ja på tv å funderar va ja ska hitta på imorgon som gör det roligt att dra igång en ny arbetsvecka på tisdag. E jobbar imorgon å kommer inte hem förrän tisdagkväll. Såå.. ja å djuren, alldeles för oss själva.


Beställa julgardiner? En ny soffa? Kanske köpa en bil..? Takbox å diskmaskin.. Så får de bli. =)


Saknar alla som ä långt borta. ALLA är fööör lång borta just nu.


Å en sak till. De ä inte samma sak å inte tycka om Ali å inte klara av Ali.. Kryptiskt å skumt va! Ja gör en riktig cliffhanger!! :D

Av Erika - 12 september 2007 11:09

Idag är de så där härligt 'höst'. Riktigt friskt och skönt, mycket färg överallt men ändå inte så där isande kallt som det kan vara när de ä just sådär friskt och vackert. Härligt!

Jag känner mig pigg. En skön känsla som jag inte haft i kroppen på över en vecka. Jag sov mycket och länge i natt och unnade mig en sovmorgon efter en rejäl arbetsdag igår. Ännu en bra investering.

Var med om ett intressant samtal imorse också, som, om det varit fel dag, skulle ha förstört hela dagen, men *TADAA* idag rann det mest bara av, och jag förundras bara över vissa människors oförmåga att förstå och respektera andra människors liv och känslor.

Ödmjukhet.


Idag ska jag till Moskosel och träffa tanter, fika gott och känna efter om surströmmingslukten sitter kvar sen vår körupptakt igårkväll. OJ så gott det var! Jag ska också åka en massa bil med en fin vän. Skönt.


Påminn mig att aldrig ta för givet att Ali kan följa med överallt, att alla tycker att han ä lika fin å söt å bra å blablablabla..... som jag. Har tänkt mycket på det där. Ödmjukhet.....

Av Erika - 9 september 2007 21:22

Idag har vare en bra dag. Faktiskt. Trodde nog inte det på förhand.. En semestervecka följd av en ledig helg som blev kluven p.g.a arbete. Men det var en kul gudstjänst. Kyrkoherdemottagande med pamp-högmässa. Vi fick va två musiker på samma gudstjänst, vilket ju ä både kul å lyxigt. Jag spelade orgel (jaja, inget ovanligt i de kanske..) dirigerade kör (lite ovanligare som ensam körledare, de blir mest piano då, tyvärr..) å spelade djembe för första gången för folk. De gick faktiskt bra alltihop å ja kände mig nöjd efteråt. Ä en härlig känsla att kunna gå rakryggad ut från kyrkan med en massa folk,å känna sig som en musiker. Låter jag som en stropp?? Men det är hur som helst n känsla värd att ta vara på, för den kommer inte så ofta.

Sen har ja å E gått på bio ikväll, me lite annat löst folk.. ;) Vi såg den där Martina Haag-filmen. Inte jättebra, men sevärd.


Imorron måste ja jobba. På min lediga dag. Fast bara en timme eller så. Ska gå på nyborgsskolan å göra reklam för barnkören. Så nu får ja känna mej liten igen.. Dessutom ska ja FIKA med fröknarna mellan klasserna, för å kunna träffa alla barn på samma dag. LÄSKIGT!


Så, håll en tumme.


Å en för Stina.. För nu ä de hennes tur å va sjuk. Men jag har ingen söt nalle å bjuda på, tyvärr. Bara ett litet tiddeli-pom.

Av Erika - 5 september 2007 10:34


Dagens utsikt. Jättelugnt på älgfronten, men skönt väder.

Av Erika - 4 september 2007 16:05


Måste ju pröva de här med mms-bloggning, å se om de funkar. :) Sitter på skogsvägen, väntar på att pappa å E ska komma fram till vägen, efter en ganska händelselös jaktdag, å konstaterar att de ä tur att ingen ska sitta i det HÄR tornet.. Själv ha ja inte följt med nån dag än. Måste ju tänka på lilla Ali åxå.. Men kanske imorgon, när Bosco ändå måste vila å Ali kan få sällskap.
Ä riktig höst här hemma nu. Kallt å blåsigt, å alla härligt färger börjar komma fram. De ä verkligen njutbart med den friska luften. Oslagbart å få va hemma just den här tiden.
Tack å lov för SEMESTER! :)

Ovido - Quiz & Flashcards