Alla inlägg under september 2009

Av Erika - 27 september 2009 00:00

                 

Nu har det blivit riktig höst. Jag tycker det är härligt! :D

Jag vet inte riktigt varför, men jag blir så sugen å elda å grilla när det blir riktig höst såhär. Därför bestämde vi oss för att det skulle få bli kolbullar till middag idag!

Det var nog egentligen inte väder för det, men vi for upp till Gustav Jak's, där det finns en gâpakôjje (oj, va konstigt dedär såg ut.. men ni fattar nog) å tände upp en eld. Mamma å pappa följde också med. Åh, va mysigt vi hade!!


Sen åkte vi hem och möblerade om lite hemma hos oss, flyttade ett skåp och lite sånt pyssel.

Nu har både Signe och Eric somnat för länge sedan och jag sitter vid min nya dator och är så tacksam att det funkar igen. Blir lite trist i längden att vara utan internet, även om det ju eg. räcker att ha det på jobbet. Nu väntar jag bara på min trådlösa uppkoppling. Blir hur bra som helst!


Har ledig helg. Tror att det är därför jag inte kommit i säng fastän klockan är över 24. Men jag har lovat Eric sovmorgon imorgon, så för min skull är det nog bäst att lägga igen ögonen ändå... Men det är så otroligt skönt med lite egen tid. Eric får vara hemma ensam titt som tätt, men enda tiden jag har själv är på jobbet. Blir något alldeles särskilt med egen tid HEMMA... Så det kan nog vara värt att va lite seg imorgon.

Hoppas på bra väder inför morgondagen. I så fall ska vi nog försöka få lite gjort ute på gården. Höstpyssel. ta upp båten, in med trädgårdsmöbeln, elda lite skräp, stappla ved... The list goes on and on... Men det är lika skönt som jobbigt. man behöver liksom städa upp inför hösten. Inte bara av rent praktiska skäl som att man behöver ved och att det blir jobbigt att skotta snön runt trödgårdsstolarna, utan också för att mentalt ställa in sig på vinter och göra ett avslut. Undrar om det är därför jag gillar hösten så mycket.. Det blir liksom så kravlöst sen. Vintern ska man ju bara ta sig igenom, utan krav på prestation. Sen till våren, då blir det nystart igen.

Tycker faktiskt lite synd om de människor som bara tycker att det är jobbigt med mörkret.. Finns ju så mycket fint med det också, som de kanske missar..? Glögg och levande ljus, mysmusik och en tjock filt i soffan... kan det bli bättre?


Nu har min allra bästa syster också skaffat sig en blogg. En riktigt fin blogg, som jag efter en kort titt på konstaterade skulle bli ett bra ställe att "tanka" lite systerlighet på. Väl värt ett besök emellanåt. Hoppas hon fortsätter att vara lika flitig med inlägg och bilder. :)


Jag har ju alldeles tappat stinget med den här bloggen.. Men jag hoppas att det blir bättre nu när internet fungerar hjälpligt igen. Tycker ju egentligen att det är kul att få skriva av sig ibland. Den som lever får se. Nu har jag iaf kompenserat en del med detta mastodontinlägg fullt av sömningt svammel.. haha, jaja.. Tur att det är frivilligt att läsa!


Ha det gott, sov gott och NJUT av mysmörkret!




Ovido - Quiz & Flashcards