Alla inlägg under april 2010

Av Erika - 12 april 2010 22:27

Min kamera krånglade när jag skulle ladda över bilderna, men de första från den stora bemärkelsedagen kom iallafall med. Såhär är det att fylla år och få "kiite" (paket :)







Äntligen en början! va kan de va?

  


  

EN SKOTTKÄRRA, eller på Signe-språk; Kotälla!


Sen har hon nog ärvt en egenskap av morfar.. För hon har det då inte efter mig!



Ska se om jag får till det med de andra bilderna, så kommer det några utebilder också. Vi hade en helhärlig dag ute, med mycke folk och riktig kalaskänsla! TACK alla! :D  

Av Erika - 12 april 2010 22:21

Här kommer ett par bilder från vinterns bravader. Har försökt tömma kameran på bilder från tvåårsdagen, och kunde inte låta bli att ta med några fler..

Vi var upp till Ume en helg och hälsade på Världens Bästa Stina <3 . Fick träffa hennes R för första gången och vi hade sköna dagar! Solen fick vi också se ute vid deras mysiga stuga. :)


    


Sen måsta jag ju också bjuda på en påskkärring. :) Det kryllade av påskkärringar och påskgubbar på dagis på skärtorsdagen när vi lämnade Signe. Det var febril aktivitet med att piffa det sista och göra alla kvastar klara för avfärd mot Blåkulla, med första stopp på Tåsjögården och påsksånger för tanterna och farbröderna där. Kan bara gissa hur uppskattat det måste ha varit!

Så här söt är vår kärring!

  

Av Erika - 10 april 2010 00:05

Ojoj, vad tiden går fort! Idag har min snälla mamma gjort tårtbottnar som jag fyllde med gosaker när ja kom hem från jobbet. Imorgon fyller nämligen världens bästa brutta 2 år!! Jag kan inte fatta var tiden tar vägen!

Det går inte att komma ifrån att tankarna går till sunderbyn och alla turer kring Signes födelse när det närmar sig hennes födelsedag. En omvälvande tid, bland det tuffaste jag har varit med om tror jag, men ojoj så stort!

Hon börjar bli stor nu, vår lilla tjej. Pratar för sig, har en obeveklig vilja och ett underbart humör. Det tycker jag ibland, och ibland önskar jag att hon kunde vara mer av den lugna, beskedliga sorten. Men jag hoppas och tror att vi alla går styrkta genom de här perioderna och att hon kommer att bli en självständig och trygg tjej. Hoppas!

  


Förra helgen fyllde jag själv år. Jag fick fina presenter. :) En ny, FUNGERANDE (!) elvisp av mina föräldrar, så skönt att slippa kramp i armen eller alternativt hörselkåpor för att vispa en gräddskvätt,  och helfina kängor av min E å S.



Annars rullar livet på. Våren gör sitt antågande och jag njuter av bara vägar och ljuset som återvänder med ljusets hastighet. Påsken var jobbig, bokstavligt talat, men jag har haft en lugn vecka och njuter nu av en ledig helg med nära och kära. Ikväll har kusin Niklas och Karro varit här, och jag myser i deras sällskap! Tack!!


Nu är det dags att knyta sig, det blir en lång dag imorgon. Spikmattan och en sudoku under täcket, det är fredagsmys på hög nivå!

           

Trevlig helg, och välkommen förbi på en tårtbit! :)

Ovido - Quiz & Flashcards