Alla inlägg under juli 2009

Av Erika - 22 juli 2009 12:07

Jag är verkligen inte särskilt aktiv nu. Livet springer fort och jag jobbar på för att hinna med. Är inne på min femte lediga vecka tror jag, och de åtta veckor som skulle bli så långa och sköna är snart slut utan att jag hunnit blinka.

Eric har fått jobb, gräver och gräver. Och när han inte jobbar för att jobba, jobbar han hemma-ute. Vi har bytt köksfönstret och yttedörren, blev kanonbra! Snart är all panel uppe och E hämtade pappas grävare igår för att gräva ner rör att gjuta brostolparna i. Sen blir det brokvist och lite markjobb med planering av gårdsplan. Vad jag har längtat efter min farstukvist!! Snart! :D

I övrigt knallar livet på som vanligt, typ. Vi har flytta hem på heltid, jag ska börja pendla efter semestern. Känns lite gruvsamt, men om E har chans att få jobba lite och Signe förhoppningsvis börjar på dagis i Kyrktåsjö snart, så kommer jag att känna mig motiverad att ha mitt hem och mitt vardagsliv här hemma. Då blir det värt varenda snöflinga och sladd i vinter!

Försöker så gott jag kan att klara mig utan farmor. Tomheten är större än nånsin, och det kommer att ta lång tid innan jag slutar tänka att "det där måste jag komma ihåg att berätta för farmor" och "idag är nog en bra dag att åka ner och hälsa på farmor..." Faster I sa att hon skulle gjort mycket för att få ett telefonnummer till henne. Jag också, fast hon var aldrig särskilt lätt att prata med i telefon.. :) Allrahelst nu, när vi gör så fint på hennes gård, saknar jag att få berätta allt vi gör. Men jag vet att hon gläds och är stolt där hon är nu. Och jag behöver aldrig tvivla på att hon är med mig. Det kommer hon alltid att vara på ett påtagligt sätt.


Slut på uppdatering för nu. Mamma kommer och stör! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards