Alla inlägg under juli 2008

Av Erika - 31 juli 2008 22:54

Ojoj, denna värme! Alla säger att man inte får klaga på värmen "nu när den äntligen har kommit", men nä nu!!! Ja tror att vi går under. Känns så bakvänt å hålla sig inne när det är sånt här väder, men det är enda chansen å hålla Signe på ett någorlunda ok humör.. Hon tycker att det är jättejobbigt. Jag tyckte det var såå skönt innan det här vädret kom, när det var 15 grader och blåsigt. Fast då gick det inte å gå ut, för då kunde inte Signe andas... :) Nä, man får nog inse att ute-tiden kommer först om ett litet tag till. Till hösten går det nog mycket lättare!

Pratade med E idag.. "Jag fryser..!" hade han mage å säga! Ha! Ja, vi har ett avlångt land.. Men de ä klart, där hade de regnat hela dan, så han var väl blöt å så.


Hoppas lilltösen ä på bättre humör imorgon. Eller, hoppas att det inte är så varmt..Tyckte nog ändå att det var liite bättre idag. Fläktade ju iaf.

Ha de!

Av Erika - 29 juli 2008 23:31

Nu ligger ja här i stora sängen å lyssnar på en sovande bebis. Ja trodde nog att ja inte skulle kunna hålla mig från å lägga henne i sängen i natt, men där lurade jag mig allt! :) Eric har åkt ikväll. Han ringde halv tio, å då var han framme. Så de hade gått riktigt bra. Skönt å höra. Ja tycker att de ä lite jobbigt när ja vet att han ska köra 60 mil.. Men de ä ännu läskigare när han ska hem å ha jobbat i 7 dagar å ä trött..
Ikväll har ja bakat bröd. Stinas goda, nyttiga bröd med linfrö å havregryn å russin å yoghurt å dinkelmjöl å... ja ni fattar. Ett sånt där bra frukostbröd som man kan äta med gott samvete. De tycker ja om! Kände att ja behövde hitta på nåt för å bevisa för mig själv att ja inte behöver känna mig låst bara för att E har åkt.. Ja har ju verkligen varit bortskämd de här första månaderna, så de ä ju nu ja måste lära mig hur man gör allt på egen hand. Låter kanske fjantigt, men jag anser de ändå våra lite av en konst! Som ja nog kan lite bättre snart. En av fördelarna iaf, även om de är få!
Tur att ja har ett så snällt litet hjärtegryn åxå, som tycker om å roa sig på egen hand när jag gör borden. Inte måsten, sånna finns egentligen inte så många när man ä mammaledig, men borden finns nog ungefär lika många som de finns måsten i vanliga fall.
Tror att de ä dags å sova nu, om ja ska va lika pigg som tösen när hon blir hungrig imorgonbitti. Sov gott!

Dop

Av Erika - 17 juli 2008 17:59

Förra lördagen, den 5 juli, döpte vi lill-piga. Världens bästa Birgitta döpte å världens bästa Stina spelade å sjöng sååå fint. Ojoj, så tur man kan ha som har så fina människor i ens liv. Å vilken tur Signe får/har av samma anledning... Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder att titta på.. Håll till godo.

Ovido - Quiz & Flashcards