Alla inlägg under november 2007

UL

Av Erika - 26 november 2007 18:57

Idag ha ja å gubben vare å tittat på det lilla livet. För E va de första gången. Ja var ju på ett VUL tidigt, å fick se en liten klump med pickande hjärta, men de här va nåt helt annat! Skitcoolt! Man såg ju ansiktet å hela rasket. H*n vinkade lite till oss åxå.. :) Men vi måste tillbaka igen om två veckor, för lill-hallonet låg så knäppt så hon kunde inte mäta å se det hon behövde. Men hon kunde iaf säga att allt såg bra ut än så länge. SKönt!

Vi fick en bild åxå.. men den va så kass så den vet ja inte ens om vi sparar. Ska be om en bättre nästa gång!

Har haft en fin helg i Ume. Va me Stina ner till Själevad på orgelinvigning åxå. Träffade Tommy (de va skoj, även om han blivit så söderöveriserad igen så han inte tyckte att han förstod va ja sa... ;) å lite lärare å så. Var en mycket trevlig kväll!

Sen va vi på dop på söndag. Jättemysigt. Ja sjöng å spelade, å allt gick bra när ja väl fick de instrument de va tänkt. :)

Happ! Det var det för nu.

Imorgon äre Alis tur å gå till farbror doktorn.

Av Erika - 23 november 2007 15:44

"Visst ä de bätter, men int ä de bra.."

Av Erika - 22 november 2007 13:52

Åt helvete med allt.

Av Erika - 19 november 2007 13:09

Är precis som sista vedkärran. När det närmar sig slutet (i detta fall för ett litet tag..) så blir det som att man tillåter sig att tycka att de ä åt helvete. Men snart kommer han hem!

Av Erika - 19 november 2007 12:32

Nu har vintermörkret kommit. Mysigt tycker jag nog mest, men det är inte mer än rätt att det gör ett litet avtryck även här i bloggen.

Mor och Far och Bosco har varit här i helgen. En riktig långhelg blev det, med mycke trevligt. Julklappshandel, hemmamys, å jobb. Allt har jag hunnit med den här helgen. Kul!

Men ja ha vare väldans trött.. Trodde i min enfald att både illamåendet och tröttheten var borta för gott, mrn nej nej. Det kommer och går som det vill. Har både vare dödligt trött och lyckats spy i helgen. Men det glesnar! Jajjemän!

Å sen äre som att jag tycker att magen börjar å se lite "annars" ut. När man ä en sån här tjockis som jag, så blir det ju liksom ett veck på magen, där midjan sitter. Om ni förstår vad jag menar.. Man får liksom två bilringar. Men nu är det som att dom håller på att växa ihop till en enda. Jag har tappat midjevecket helt enkelt. Åjåj, så spännande om det äntligen börjar hända nåt! Men det borde det ju nästan snart.. Ja ä ju faktiskt i 16:e veckan! Om 4 veckor är jag halvvägs.. *svälj* Nä, den tanken ska jag kanske spara på en stund till.

Hoppas att det är bra med alla cyberrymdvarelser som jag känner! Skickar stora kramar till er, å längtar bort till nåt mer o-vardagligt där jag får kramas bäst jag vill med min skäggstubbiga karl, å inte måste vänta till helgen med det å vara en moget tänkande kvinna, som inte kör 30 mil för en kram.. Å där jag inte behöver ha panik för att ingen av mina körer kommer att lära sig det de ska sjunga innan jul, å jag ska starta en till barnkör för att vi ska ha några barn att ställa upp krubban med på julafton (vilket iofs är en bra tanke) samtidigt som jag bara vill vara LEDIG å sitta i skogen å elda, grilla goda mackor å lära mig å tycka om mig själv. DET vill jag. Men mest skicka kramar till alla jag tycker om!

åwer änd aot!

Av Erika - 12 november 2007 17:58

Jag gissade att de här med bloggning inte skulle va min starkaste sida, men HALLÅ!!! Ja skriver ju ungefär en gång i halvåret. Men, ja tänker inte känna mig skyldig för det. Icke!

Har funderat på vilka som läser den här bloggen.. om de ä nån som inte vet min lilla hemlighet, som inte längre är en hemlighet. Om så är fallet borde jag nog kanske skriva det här, så behöver jag inte fundera längre..Blablablablabalbalbalablab....!!!!!

Jag är gravid. Japp. I 15:e veckan, med ett hallon i magen. (det börjar förövrigt bli ett rätt genmanipulerat ENORMT hallon. En dryg dm lång...)


Blir så rastlös så fort jag försöker skriva här. Har ju inget vettigt att skriva.

Förutom att jag är väldigt besviken på alla hundhussar och mattar som inte inser allvaret i att deras HUNDAR ÄR UTMANADE!


Så.. Hoppas att ni som läser den här bloggen, trots sin gleshet, har det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards